Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 30 listopada 2017 r. do 30 maja 2018 r. Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają certyfikaty „Szkoły młodych patriotów” oraz zaświadczenia ukończenia kursu.
Regulamin konkursu:
- Celem konkursu jest krzewienie wśród dzieci i młodzieży postaw patriotycznych w kontekście historii państwa i narodu polskiego.
- Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1” do „10”. Warunkiem do otrzymania dyplomu „Szkoła młodych patriotów” jest uzyskanie co najmniej 80% punktów za 7 spośród 9 zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu
Zadania konkursu „Szkoła młodych patriotów”:
- Przeprowadzenie konwersatoriów pt. „Patriotyzm na co dzień. Co dla mnie oznacza bycie patriotą”. Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć, prac plastycznych przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Przygotowanie plakatu „100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac plastycznych przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Przeprowadzenie sondażu wśród uczniów, nauczycieli, mieszkańców miejscowości nt. postaw patriotycznych oraz roli patriotyzmu lokalnego. Ocena na podstawie sprawozdania, nagrania, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Przeprowadzenie ogólnoszkolnego konkursu wiedzy pt. „Historia Polski a patriotyzm”. Ocena na podstawie sprawozdania oraz wyników przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu recytatorskiego o tematyce patriotycznej. Ocena na podstawie sprawozdania, wyników głosowania uczniów, zdjęć, nagrań przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu pieśni patriotycznych. Ocenia na podstawie sprawozdania, wyników głosowania uczniów, zdjęć, nagrań przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Przygotowanie Kodeksu Postaw Patriotycznych. Ocena na podstawie sprawozdania, treści kodeksu przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Motyw „małe ojczyzny w literaturze” – przygotowanie prac pisemnych. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zgłoszenie swoich przedstawicieli do udziału w kursie „Szkoła młodych patriotów”, który w okresie od 30.11.2017 r. do 02.03.2018 r., przeprowadzi w formule e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie (zadanie obowiązkowe).
Motyw małe ojczyzny w literaturze 16.05.2018
Uczniowie- zainspirowani poznawaną poezją i prozą patriotyczną, a przede wszystkim działaniami patriotycznymi w naszej okolicy – przygotowali prace pisemne: Motyw małe ojczyzny w literaturze. Wszystkie prace zostały nagrodzone oceną w dzienniku. Są one odpowiedzią do zadania zamieszczonego w projekcie „ Szkoła Młodych Patriotów”.
mgr Jadwiga Zachara
Za3maj się! 16.05.2018
227 lat temu- podczas obrad Sejmu Czteroletniego- uchwalono najważniejszy dokument państwowy, napisany w formie uchwały sejmowej. To właśnie Polacy umieli przyjąć taki akt, pokazując Europie i światu wzór parlamentaryzmu i wzór budowania nowoczesnego ustroju państwowego, ale także wzór myślenia o realnej sytuacji ojczyzny, myślenia o bezpieczeństwie nie tylko własnym… Na pamiątkę uchwalenia pierwszej w Europie Konstytucji uczniowie klasy VII – pod opieką p. Renaty Pawłowskiej- przypomnieli historię jej powstawania. Pasjonaci śpiewu w naszej szkole upiększyli prezentację kolegów swoim śpiewem. Niech twórcy Konstytucji będą dla nas wzorem uczciwej rzetelnej pracy.
W ramach projektu został przeprowadzony ogólnoszkolny konkurs recytatorski o tematyce patriotycznej. Każda klasa wybrała inny wiersz. Konkurs został przeprowadzony w dwóch etapach. W kwietniu odbyły się eliminacje klasowe. Uczniowie – mając na uwadze ogólne kryteria oceny recytacji- wzajemnie przyznawali sobie w klasach punkty. Tym sposobem sami wyłonili klasowego lidera, który w finale konkursu recytatorskiego reprezentował ich klasę. Uroczysty finał był drugą częścią akademii upamiętniającej uchwalenie Konstytucji 3 maja. Jury – w skład którego wchodzili przedstawiciele samorządów klasowych- głosowało i przyznało lokaty w dwóch kategoriach wiekowych. Wszyscy uczestnicy otrzymali gromkie brawa. Dyplomy uznania i drobne upominki wręczyła pani dyrektor Irena Kusion.
Miejsce III: Julia Osuch, Franciszek Osuch- kl. I; wiersz: Katechizm polskiego dziecka – W. Bełza
Miejsce II: Wiktoria Doskocz- kl. III; wiersz: Co kochać? – W. Bełza
Miejsce I: Julia Chrobak – kl. II; wiersz: Twój dom – Wanda Chotomska
Miejsce IV: Gabriela Kijowska – kl. IV; wiersz: Tu wszędzie Polska – Tadeusz Kubiak
Miejsce III: Wiktoria Skrobisz – kl. VI; wiersz: Ojczyzna – Maria Konopnicka
Miejsce II: Aleksandra Bieniek – kl. V; wiersz: Moja piosnka – Cyprian Kamil Norwid
Miejsce I: Joanna Drożdż – kl. VII; wiersz: Gawęda o miłości do ziemi ojczystej – Wisława Szymborska
Godnym uwagi jest fakt, że wiersze o tematyce patriotycznej recytowali też najmłodsi przedstawiciele szkoły, czyli przedszkolaki i oddział „0”.
Dyplom wyróżnienia: Alicja Łyszczarz – przedszkole; wiersz: Nasze polskie ABC – Zygmunt Stawacki
Dyplom wyróżnienia: Maria Garbacz – oddział „0”; wiersz: Polskie krajobrazy – Stanisław Karaszewski
mgr Jadwiga Zachara
Kodeks Postaw Patriotycznych 15 .05.2018
Kolejnym zadaniem w ramach realizowanego projektu ,, Szkoła Młodych Patriotów” było opracowanie w zespołach klasowych ,, Kodeksu Postaw Patriotycznych”. Uczniowie z klas IV – VII podjęli się tego zadania na lekcjach plastyki tworząc na dużych kartonach piękne pod względem merytorycznym i artystycznym prace. Natomiast ich młodsi koledzy z klas I – III układali kodeks pod czujnym okiem swoich wychowawców. Wszystkie prace wykonane zostały estetycznie i pomysłowo. Widać było duże zaangażowanie w pracach zespołowych.
Po zebraniu wszystkich propozycji w naszej szkole powstał Kodeks Postaw Patriotycznych o następującej treści:
1. Znamy historię swojego kraju
2. Szanujemy język ojczysty
3. Pamiętamy o polskich bohaterach
4. Znamy polskie tradycje i obyczaje
5. Dbamy o środowisko
6. Znamy swoją Małą Ojczyznę
7. Szanujemy symbole narodowe
8. Kupujemy polskie produkty
mgr Lucyna Migda
Przeprowadzenie konwersatorium „Szkoła Młodych Patriotów” 15.04.2018
W styczniu i w lutym w ramach pierwszego zadania konkursu: ,, Szkoła Młodych Patriotów” wśród uczniów w klasach I – VII zostały przeprowadzone konwersatoria pt. ,, Patriotyzm na co dzień. Co dla mnie oznacza bycie patriotą?”
Wychowanie patriotyczne służy budowaniu tożsamości narodowej oraz uczy przywiązania do historii i tradycji. Dlatego tak ważnym jest, aby od najmłodszych lat w otoczeniu dzieci pojawiały się symbole i barwy narodowe.
Klasa I – wychowawca Ewa Drożdż
Tematem głównym tygodniowych zajęć w klasie I było: ”Polska – moja Ojczyzna”. Uczniowie zapoznawali się z symbolami narodowymi, uświadamiali rolę Ojczyzny w życiu człowieka. Nadrzędnym celem zajęć było zapoznanie dzieci z flagą, godłem i hymnem Polski. Uczniowie: wymieniali symbole narodowe Polski, wyjaśniali znaczenie symboli narodowych w życiu każdego człowieka, wykonywali prace plastyczno-techniczną na określony temat, zachowywali prawidłową postawę podczas słuchania i śpiewania hymnu.
W czasie zajęć uczniowie aktywnie uczestniczyli w następujących sytuacjach dydaktycznych:
· Zabawa integracyjna „Wszyscy jesteśmy Polakami”
· Ed. Polonistyczna- ukazanie miejsca Polski na mapie, ćwiczenia grafomotoryczne, poprawianie konturu Polski, ćwiczenia w pisaniu, zapoznanie z treścią wiersza E. Bełzy Kto ty jesteś?, praca z mapą Polski, poznanie legend i zabytków Polski
· Ed. Społeczna – prezentacja wybranych symboli narodowych, swobodna rozmowa – próby opisu godła i flagi, znaczenie symboli narodowych w życiu Polaka, gry dramowe, burza mózgów
· Ed. Techniczno-plastyczna- wykonanie godła i flagi Polski
· Ed. Muzyczna – osłuchanie się z hymnem Polski. Nauka słów I zwrotki i refrenu.
Efektem zajęć jest fakt, że uczeń:
-zna pojęcia tożsamość i patriotyzm
-wie, co to znaczy być Polakiem i co nas wyróżnia spośród innych narodów
-opowiada o niektórych polskich zabytkach i zna legendy związane z Polską
-rozumie, że Polska to nasza Ojczyzna, a naszym językiem jest język polski
-potrafi wskazać flagę i godło Polski
-słucha z należytym szacunkiem polskiego hymnu, przyjmuje prawidłową postawę
Klasa II – wychowawca Barbara Niemiec
Zajęcia rozpoczęła zabawa w skojarzenia związane z lokalnym środowiskiem i historią Polski. Na konturową mapę Polski- zaznaczali Warszawę, Wisłę, Kraków, Gniezno. Z puzzli układali godło – później wybraną techniką malowali i wyklejali plasteliną. Na koniec poznali sylwetki trójki Polaków: Witolda Pileckiego, Irenę Sendler i Elżbietę Zawadzką.
Klasa III – wychowawca Grażyna Pawlik
Pogadanka na temat: Kto to jest patriota i jak nim zostać?
Gazetka ścienna ,,Symbole Polski”, Wielcy Polacy, plakat Polska Moja Ojczyzna
Stworzenie Kodeksu Małego Patrioty
Quiz małego patrioty ( w formie testu składającego się z 24
pytań)
I miejsce – Wiktoria Doskocz
II miejsce – Katarzyna Wróbel
III miejsce – Nikola Olchawa i Jakub Pajor
Klasa IV – wychowawca Krystyna Kołacz
Uczniowie na zajęciach wspólnie zdefiniowali, co to jest patriotyzm, przypomnieli jakie są symbole narodowe i jak należy je szanować. Następnie dyskutowali o postawach patriotycznych dawniej i dziś. Zauważyli, że patriotyzm można wyrażać na wiele sposobów, nie tylko wtedy, gdy oddajemy życie za Ojczyznę. Poznali wypowiedzi naszego rodaka Świętego Jana Pawła II, który doskonale pokazał nam, jak być patriotą.
Klasa V – Wychowawca Dariusz Stojowski
Lekcje patriotyzmu w klasie V zaczęliśmy od sformułowania definicji patriotyzmu. Każdy z uczniów miał możliwość wypowiedzenia się, i z niej skorzystał, na temat, co dla niego oznacza słowo „patriotyzm” i jakie zachowania są patriotyczne. Po licznych wypowiedziach doszliśmy do stwierdzenia, że dla każdego patriotyzm oznacza coś innego, lecz wszystkie wypowiedzi mają część wspólną. Wymiernym efektem było określenie patriotyzmu, czyli: szacunku i umiłowania ojczyzny, gotowości do poświęcenia się dla niej i narodu, stawianie dobra własnego kraju ponad interesy osobiste. Poczucie silnej więzi emocjonalnej i społecznej z narodem, jego kulturą i tradycją.
Następnie omówiliśmy, jakie mamy symbole narodowe i kiedy obchodzimy święta narodowe. Kolega Kamil przyniósł nawet wykonane z mosiądzu orły w koronie, które zrobiły na uczniach wielkie wrażenie. Końcowym efektem zajęć stały się własnoręcznie wykonane flagi narodowe, które wykonaliśmy w trakcie zajęć.
Klasa VI – nauczyciel języka polskiego Jadwiga Zachara
05,01,2018r. uczniowie klasy szóstej konwersatoriów zmierzyli się z tematem: „Patriotyzm. Jego znaczenie w dniu dzisiejszym”.
Wstępnie wyjaśnili pojęcia: ojczyzna i patriotyzm. Dużą podporą była przygotowana na dolnym korytarzu gazetka ścienna. Uczniowie wyjaśnili różną miarę patriotyzmu zależną od czasów, w których człowiek żyje.
Wyjaśnili w grupach cechy patriotycznej postawy. Najczęściej udzielone odpowiedzi stworzyły zbiór cech wypracowanych przez klasę. Były to:
· szacunek do symboli narodowych,
· wrażliwość wobec bliźniego,
· uczciwa praca,
· promowanie polskich produktów,
· wolontariat,
· godne reprezentowanie wizerunku Polaka w kraju i za granicą,
· uczestniczenie w uroczystościach patriotycznych,
· zaangażowanie związane z decydowaniem o sprawach kraju,
· gotowość do poświęcenia dla ojczyzny.
Uczniowie podawali przykłady ludzi, którzy odpowiadają powyższym cechom (także przykłady z najbliższego otoczenia). Szukali też odpowiedzi czy łatwiej teraz, czy w przeszłości było wykazywać postawę patriotyczną. Zdecydowali, że w czasach pokoju jest łatwiej, bo nie trzeba przelewać krwi. Dziś można przekserować siły na pomoc drugiemu przez wolontariat.
Na koniec zgodnie podsumowali, że o przodkach trzeba pamiętać. Dzięki ich poświęceniu dziś możemy żyć w wolnej Polsce. Dawni bohaterowie są wzorem patriotyzmu na dziś.
Klasa VII– wychowawca Lucyna Migda
Uczniowie podczas zajęć odpowiadali na pytania: Jakie jest znaczenie słowa patriota, patriotyzm? Utrwalili wiadomości z historii Polski ( daty i miejsca ważnych wydarzeń), znane postaci zasłużone dla Ojczyzny i regionu. Przypomnieli również w jakich uroczystościach patriotycznych uczestniczą w szkole i reprezentują szkołę podczas obchodów gminnych. Efektem końcowym zajęć było stworzenie prezentacji multimedialnej.
Wszystkie zajęcia były doskonałą lekcją historii i patriotyzmu.
mgr Lucyna Migda
Sondaże, wywiady, ankiety i nagrania o postawach patriotycznych (zad. 3) 25.03.2018
Na przełomie lutego i marca bieżącego roku w ramach programu „Szkoła młodych patriotów” uczniowie naszej szkoły przeprowadzili sondaż wśród uczniów, nauczycieli oraz mieszkańców Filipowic i Rudy Kameralnej nt. postaw patriotycznych oraz roli patriotyzmu lokalnego.
Efekty pracy naszych uczniów – redaktorów zostały zebrane i przedstawione w załączonych poniżej materiałach.
W rolę dziennikarza wcielił się Filip Mróz uczeń klasy VII, który przeprowadził szereg wywiadów audiowizualnych.
Wywiad z uczennicą kl. VII Joanną Drożdż – wywiad
Wywiad z uczennicą kl. VII Gabrielą Salamon – wywiad
Wywiad z uczeniem kl. VII Machałem Czubą – wywiad
Wywiad z uczeniem kl. IV Michałem Wszołkiem – wywiad
Wywiad z katechetką panią Renatą Pawłowską – wywiad
Wywiad z nauczycielem matematyki panem Dariuszem Stojowskim – wywiad
Eryk Płonka przeprowadził rozmowę o patriotyzmie ze swoją mamą, którą uwiecznił na nagraniu: nagranie.
Wiktor Karnaś przeprowadził wśród społeczeństwa lokalnego szereg ankiet, których wyniki przedstawił w formie prezentacji multimedialnej. Oto prezentacja.
Kamil Nowak i Patrycja Molenda przeprowadzili bardzo ciekawy wywiad z mieszkańcem Rudy Kameralnej, panem Andrzejem Różowskim. Wyniki tegoż spotkania opisali w formie wywiadu – wywiad z panem Różowskim.
Wiktoria Wolak przeprowadziła wywiad ze swoim wujkiem Mateuszem Zającem – wywiad.
Amelia Gniatkiewicz przeprowadziła wywiad z panem Jerzym Łopatką – wywiad.
Patryk Kornaś przeprowadził wywiad ze swoją mamą – wywiad.
Michał Wszołek przeprowadził wywiad ze swoim wujkiem – wywiad.
Lucyna Migda, Dariusz Stojowski
Muzyczno – historyczna lekcja w Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach 18.03.2018
7.03.2018 uczniowie kl. V – VII z wychowawcami uczestniczyli w koncercie muzycznym o charakterze patriotycznym pt. ,,Moja Niepodległa” organizowanym w ramach gminnych obchodów Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych, który odbył się w Europejskim Centrum Muzyki im. Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. W programie znalazły się utwory nawiązujące do ponad 250 – letniej tradycji walk o wolność i niepodległość Polski. Koncert był muzyczną podróżą od Konfederacji Barskiej poprzez epopeję walk napoleońskich, Powstania Listopadowe i Styczniowe, odzyskanie przez Polskę niepodległości w 1918 roku, Polskie Państwo Podziemne, Żołnierzy Wyklętych i fenomen ,,Solidarności”. Wykonawcami koncertu była Orkiestra i Chór Stowarzyszenia Passionart z Krakowa i Wielopokoleniowy Chór z Zakliczyna.
mgr Lucyna Migda
Pamięci Żołnierzom Wyklętym 12.03.2018
W celu upamiętnienia postaci i wydarzeń z przeszłości 02.03.2018 r. w naszej szkole odbyła się akademia z okazji Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Ubrani w galowe stroje dzieci przedszkola i uczniowie szkoły z powagą obejrzeli spektakl patriotyczny przygotowany przez najstarszych uczniów szkoły. W scenerii z czasów komunizmu ukazano losy żołnierzy polskiego powojennego podziemia niepodległościowego, którzy stawili opór sowietyzacji Polski i podporządkowaniu jej ZSRR. Przedstawiono również ostatnie dni życia młodziutkiej sanitariuszki Danuty Siedzikówny ps. ,, Inka” zamordowanej przez komunistycznych oprawców w sierpniu 1946 r.
Wymowne i przejmujące sceny przedstawienia na długo pozostaną w pamięci widzów. Uroczystość uświetnił występ chóru, który pięknie zaśpiewał utwory patriotyczne związane z Żołnierzami Wyklętymi. Dziękujemy p. Kazimierzowi Spiesznemu za udostępnienie eksponatów muzealnych ze swojej prywatnej kolekcji, które tworzyły piękną dekorację i oddawały niepowtarzalny klimat tamtych czasów.
Zachęcamy wszystkich do oglądnięcia nagrania z tej uroczystości:
mgr Lucyna Migda
Uroczystości Dnia Żołnierzy Wyklętych na Rudzie Kameralnej 08.03.2018
W niedzielę 4 marca w całej Polsce obchodziliśmy po raz ósmy już Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych, którzy byli przez lata wymazywani z polskiej historii. Dzięki świętu ustanowionemu z inicjatywy prezydenta Lecha Kaczyńskiego przywracamy bohaterom tzw. „drugiej konspiracji” należne im miejsce w historii. Wyklęci stanowili bardzo zróżnicowaną grupę żołnierzy przede wszystkim AK i Narodowych Sił Zbrojnych. Szacuje się, że Polskie podziemie antykomunistyczne miało w swoich szeregach ok. 250 000 członków, w tym około 40 tysięcy żołnierzy, którzy prowadzili walkę z bronią w ręku. Po amnestii w 1947 roku niepodległościowe podziemie liczyło nie więcej niż dwa tysiące osób. Występowali oni przeciwko administracji komunistycznej, zwalczali działalność NKWD oraz UB na terenie Polski, wyzwalali aresztowanych z więzień, piętnowali kolaborantów i likwidowali zdrajców. W sumie Wyklęci przeprowadzili 12 tysięcy akcji, w których zostało zabitych 529 funkcjonariuszy SB (służby bezpieczeństwa) i MO (milicji obywatelskiej) i 429 żołnierzy Armii Czerwonej.
W naszej gminie obchody skupiają się na zakliczyńskim cmentarzu przy grobie kapitana Jana Dubaniowskiego „Salwa” oraz w Rudzie Kameralnej pod pomnikiem w pobliżu miejsca gdzie zginął.
Delegacja naszej szkoły tradycyjnie uczciła pamięć kapitana i innych Żołnierzy Niezłomnych składając kwiaty i zapalając znicze. Następnie delegacja wraz z opiekunami – Panią Dyrektor ZSPiP Ireną Kusion oraz Panem Dariuszem Stojowskim udała się pod krzyż , w miejsce gdzie zginął „Salwa”. Tam również zapalono znicze i uczczono pamięć poległych.
Młodzież oraz p. Dyrektor zadeklarowała objęcie pomnika i krzyża opieką.
Cześć i Chwała bohaterom!
`Filip Turczak
Wyniki ogólnoszkolnego konkursu wiedzy pt: ,, Historia Polski a patriotyzm” 08.03.2018
W ramach Ogólnopolskiego Konkursu pod nazwą Szkoła Młodych Patriotów, którego celem jest krzewienie postaw patriotycznych w kontekście historii państwa i narodu polskiego w naszej szkole przeprowadzono sprawdzian wiedzy z tego tematu.
Do konkursu zgłosiło się 11 uczniów z klas IV – VII. Uczniowie pisali test składający się z 40 pytań dotyczących historii Polski od Mieszka I aż do czasów współczesnych.
Po ocenie prac komisja przyznała:
I miejsce – Michał Czuba – kl. VII
II miejsce – Natalia Gębarowska – kl. VII
III miejsce – Michał Wszołek – kl. IV
Uroczyste podsumowanie konkursu, wręczenie pamiątkowych dyplomów i nagród odbyło się podczas uroczystej akademii z okazji Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Gratulacje dla zwycięzców.
mgr Lucyna Migda
Lekcja patriotyzmu w muzeum Wincentego Witosa 7.02.2018
2 .02. 2018 r. uczniowie kl. IV – VII wybrali się na wycieczkę do kina i muzeum. Pierwszym punktem wyjazdu było kino 3D w Galerii Tarnovia, gdzie uczestnicy relaksowali się w wygodnych fotelach sali kinowej i oglądali film pt: ,,Cudowny chłopak”, który okazał się dawką niezapomnianych wrażeń.
W związku z przypadającą w tym roku 100 rocznicą Odzyskania Niepodległości i 144 rocznicą urodzin wielkiego patrioty drugą część wycieczki spędziliśmy w Wierzchosławicach – rodzinnej miejscowości Wincentego Witosa. Uczniowie zwiedzili dom, w którym urodził się przyszły premier. Podziwiali meble, narzędzia rolnicze i naczynia sprzed lat. Następnie obejrzeli całe gospodarstwo Witosa gdzie mieszkał wraz ze swoją żoną i córką. Uczestniczyli również w lekcji muzealnej podczas której zapoznali się z życiem i działalnością polityczną ważnej postaci historycznej. Ostatnim punktem programu była wizyta na cmentarzu gdzie został pochowany Wincenty Witos. Wycieczka była dla wszystkich wspaniałą lekcją historii i patriotyzmu.
mgr L Migda
Szkoła Młodych Patriotów 30.01.2018
W związku ze zbliżającą się 100 rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości MEN ogłosiło obecny rok szkolny 2017/2018 ,, Rokiem dla Niepodległej”. W związku z tym nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego konkursu ,, Szkoła młodych patriotów” organizowanym przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie. Celem konkursu jest krzewienie wśród uczniów postaw patriotycznych w kontekście historii państwa i narodu polskiego. Do wykonania mamy 8 z 10 zadań.
Jednym z nich było przygotowanie plakatu pt. ,,100 rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”. Uczniowie kl. IV – VII na lekcjach plastyki z wielkim zaangażowaniem wykonywali różnymi technikami plakaty. Wystawa prac zdobi korytarz szkolny i codziennie przypomina o tak ważnym wydarzeniu. Zapraszamy do obejrzenia galerii prac.
mgr L Migda