Podsumowanie programu grantowego mPotęgi „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” 28.12.2023
Dnia 22 grudnia 2023 podczas uroczystej akademii zakończyliśmy realizację programu mPotęga, finansowanego ze środków Fundacji mBanku.
Przypomnijmy… W X edycji mPotęgi – programu grantowego fundacji mBanku grantami nagrodzono 183 projekty z całej Polski. Dofinansowanie otrzymało 92 projekty kierowane do uczniów i uczennic klas 4-6 i 91 projektów w kategorii klas 7-8 szkół podstawowych. Łączna kwota, jaką w tym roku mFundacja przeznaczyła na granty, wyniosła blisko 1,15 mln zł.
Z przyjemnością informowaliśmy, że zgłoszone przez naszą szkołę projekty „Logiczne myślenie na co dzień” i „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” otrzymały dofinansowanie.
Projektem „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” byli objęci uczniowie z klas 7-8 SP. Projekt miał na celu m.in. doskonalenie logicznego myślenia poprzez umiejętność wykorzystania wiedzy, którą się posiada oraz przetwarzania jej i wyciągania z niej wniosków. Nabycie wyobraźni przestrzennej i pomysłowość działania oraz zdobywanie umiejętności pracy w zespole – podział obowiązków, odpowiedzialność, samoocena i samokontrola.
Wartość grantu wynosi 7 980 zł.
Koordynatorem Projektu mPotęgi i osobą realizują był pan Dariusz Stojowski.
W skrócie:
Przeprowadziliśmy 10 dwugodzinnych spotkań warsztatowych z uczniami, 1 spotkanie z rodzicami oraz Turniej mPotęgi. Uczniowie brali udział w przygotowanych przez nauczyciela ciekawych i aktywizujących zajęciach w oparciu o przygotowane materiały ćwiczeniowe.
W ramach projektu odbyło się spotkanie rodziców wraz z dziećmi w szkole w celu przeprowadzenia wspólnych gier i zabaw logicznych w celu integracji pokoleniowej.
Z klas 7 – 8 udział w zajęciach wzięło 90% uczniów – w sumie 18. W trakcie trwania projektu uczniowie mogli zdobywać w trakcie zajęć punkty mPotęgi, które w sklepiku przygotowanym na tę okazję na podsumowaniu mogli wymieniać na przybory szkolne i inne gadżety.
Zajęcia warsztatowe były swoistym przygotowaniem do Turnieju mPotęgi w trakcie, którego w każdej z klas wyłoniliśmy Mistrza i Wicemistrza. Turniej podzielony został na dwa etapy: praktyczny, w którym uczniowie mieli w domu z rodzicami wykonać makietę budynku, budowli 3D i teoretyczny – test.
Tytuł Mistrza mPotęgi uzyskali: Daniel Martyka – klasa 7, Jarosław Kierczak – klasa 8. Tytuł Wicemistrza mPotęgi uzyskali: Franciszek Osuch – klasa 7, Julia Chrobak – klasa 8. GRATULUJEMY!!!
Na wspólnym podsumowaniu dwóch projektów nastąpiło wręczenie dyplomów i nagród zwycięzcom oraz upominków dla uczestników.
Z funduszy programu zakupiliśmy szachy wraz z zegarem, picturekę, siatki brył magnetycznych oraz bryły 3D ponadto materiały biurowe oraz inne potrzebne do realizacji zadań przedmioty, nagrody oraz napoje na zajęcia.
Swymi działaniami pokazywaliśmy, że zależy nam na ciekawym i efektywnym uczeniu matematyki, że matematykę można zrozumieć i polubić.
Dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nasze inicjatywy, mające na celu poszukiwanie kreatywnych sposobów poznawania przez dzieci i młodzież świata matematyki.
A co się działo najlepiej zobrazują zdjęcia w dołączonej galerii.
mgr Dariusz Stojowski
Zajęcia w ramach mPotęgi 03.12.2023
Projekt mPotęgi „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” w miesiącu listopadzie upłyną podobnie jak październik pod znakiem spotkań warsztatowych z uczniami. Uczestnicy w trakcie zajęć pracowali w grupach, w których analizowali i rozwiązywali zadania przygotowane przez prowadzącego. A prowadzący był tylko doradcą, który w razie potrzeby ukierunkowywał na dobry tok myślenia. W trakcie zajęć uczniowie rysowali i sklejali ostrosłupy i graniastosłupy. Obliczali pola i objętości. Poznali bryły obrotowe. Zwieńczeniem każdych zajęć była chwila oddechu i rozluźnienia przy skromnym zdrowym poczęstunku. Pod koniec listopada został ogłoszony konkurs mPotęgi, który podzielony został na dwa etapy. W pierwszym uczniowie mają z brył stworzyć-zbudować dowolną obiekt architektoniczny, a drugi to krótki test. Wyniki poznamy w grudniu. Na 13 grudnia zostało zaplanowane spotkanie integracyjne rodziców wraz z uczniami w celu przeprowadzenia wspólnych gier i zabaw w ramach integracji wielopokoleniowej jak i również zaprezentowanie rodzicom umiejętności, jakie nabyły podczas projektu uczniowie.
mgr Dariusz Stojowski
Trzy, dwa, jeden, … START zajęć z mPotęgą 30.10.2023
Projekt mPotęgi „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” w miesiącu październiku upłyną pod znakiem spotkań warsztatowych z uczniami. Młodzież brała udział w przygotowanych przez nauczyciela ciekawych i aktywizujących zajęciach w oparciu o przygotowane wcześniej materiały. W tym miesiącu na pierwszy ogień poszły graniastosłupy, czyli m.in. siatki, pola i objętości. Dzieci zostały podzielone na grupy: VII i VIII -klasistów. Każda klasa ma zaplanowane łącznie po 10 godzin zajęć, które podzielone zostały na teorie i warsztaty. Dużo się działo, uczniowie chętnie przychodzili na wszystkie zajęcia. Frekwencja osiągnęła niemal 100% liczebności klas. Uczestnicy w trakcie zajęć pracowali w grupach, w których analizowali i rozwiązywali zadania przygotowane przez prowadzącego. A prowadzący był tylko doradcą, który w razie potrzeby ukierunkowywał na dobry tok myślenia. Zwieńczeniem każdych zajęć była chwila oddechu i rozluźnienia przy skromnym zdrowym poczęstunku.
mgr Dariusz Stojowski
Miesiąc z mPotęgą 2.10.2023
Szkoła z Filipowic, po raz drugi, w nowy rok szkolny z mPotęgą 4.09.2023
MAMY TO! Z przyjemnością informujemy, że zgłoszony przez Szkołę Podstawową im. Świętego Jana Pawła II w Filipowicach projekt „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” otrzymał dofinansowanie.
W X edycji mPotęgi – programu grantowego fundacji mBanku grantami nagrodzimy 183 projekty z całej Polski. Dofinansowanie otrzymają 92 projekty kierowane do uczniów i uczennic klas 4-6 i 91 projektów w kategorii klas 7-8 szkół podstawowych. Łączna kwota, jaką w tym roku mFundacja przeznaczy na granty, wyniesie blisko 1,15 mln zł.
Projekt „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” przeznaczony jest dla uczniów z klas 7 – 8 – wysokość dofinansowania przez Fundację mBanku – 7980 zł.
Celem projektu jest doskonalenie logicznego myślenia poprzez umiejętność wykorzystania wiedzy, którą się posiada oraz przetwarzania jej i wyciągania z niej wniosków. Nabycie wyobraźni przestrzennej i pomysłowość działania oraz zdobywanie umiejętności pracy w zespole – podział obowiązków, odpowiedzialność, samoocena i samokontrola.
Projekt przeznaczony jest dla uczniów z klas 7-8 i zakłada udział w zajęciach praktycznych połączonych z teorią pozwalającą zainteresować uczniów „logicznym myśleniem” i pracą zespołową oraz poszerzyć wyobraźnię przestrzenną. Uczniowie zobaczą bryłę od środka, przekonają się czym jest objętość oraz będą konstruować samodzielnie szkielety brył. Będą rysować siatki większości brył, sklejać je i tworzyć budowle architektoniczne. Liczyć objętość i pole powierzchni, a tym samym wkroczą w świat geometrii 3D. Uczniowie pracując z opiekunem w grupie będą sami dążyć do rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu dowolnych metod i narzędzi, a nauczyciel będzie tylko obserwatorem i osobą wspomagającą pracę grupy. W projekcie przewidziane jest spotkanie rodziców wraz z dziećmi w szkole w celu przeprowadzenia wspólnych gier i zabaw, w których wykorzystają nabyte umiejętności. Uczniowie w trakcie spotkań zdobywają punkty, które na podsumowaniu będą mogli wymienić na nagrody rzeczowe (przybory szkolne i pomoce dydaktyczne). Kulminacją projektu jest przeprowadzenie Turnieju mPotęgi i wyłonienie w każdej klasie Mistrza i Wicemistrza Turnieju.
Projekt „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu”, jako jeden z 461 nadesłanych znalazł się w grupie 30 najwyżej ocenionych z całej Polski i wziął udział w czerwcu w głosowaniu publiczności.
„Nie tylko wygrana się liczy, liczy się pomoc” – Bardzo dziękujemy Wszystkim za tak licznie oddane głosy na nasz projekt. Dzięki nim zajęliśmy piąte miejsce w klasyfikacji końcowej.
Matematycy potrzebują Waszej pomocy 15.06.2023
Z przyjemnością zawiadamiamy, że projekt matematyczny Zespołu Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Filipowicach skierowany do klas VII-VIII o tytule „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” otrzymał dofinansowanie w ramach programu mPotęga.
Projekt jako jeden z 461 nadesłanych znalazł się w grupie 30 najwyżej ocenionych z całej Polski i bierze udział w głosowaniu publiczności, w którym możemy zdobyć wspólnie dodatkowe 5000 zł na działania matematyczne w następnym roku szkolnym.
Prosimy o głosy! Wystarczy wejść na stronę:
https://glosowanie.mpotega.pl/,
zarejestrować się i oddać głos na projekt o nazwie
„Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu”.
Prosimy o głosowanie codziennie, aż od 15 czerwca do 28 czerwca.
Pokażmy siłę społeczności lokalnej! Liczymy na Wasze głosy.
mgr Dariusz Stojowski